Модель профорієнтаційної роботи
Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради
Цілі й задачі профорієнтації:
надання профорієнтаційної підтримки учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності;
вироблення в школярів свідомого ставлення до праці та професійного самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці;
формування ціннісних орієнтацій молоді у професійному самовизначенні;
вивчення структури особистості, формування професійної спрямованості:
формування суспільно важливих мотивів вибору професій та професійних інтересів
надання профорієнтаційної підтримки учням в процесі вибору профілю навчання і сфери майбутньої професійної діяльності.
Координатори профорієнтаційної роботи: заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, вчителі – предметники, медпрацівник, бібліотекар.
Напрямки профорієнтації: інформаційно-просвітницький, діагностичний, консультаційний.
Навчальний процес: уроки, курс за вибором «Людина і світ професій», профільне навчання (10-11 кл.)
Виховний процес: виховні години, тренінги, ігрові вправи, екскурсії.
Робота психолога: діагностика (анкетування, дослідження)
Робота з батьками: батьківський лекторій, індивідуальні бесіди, роз'яснювальна робота.
Соціальні партнери: організація інформаційних зустрічей; проведення екскурсій, пізнавальних подорожей; відвідання днів відкритих дверей; проведення олімпіад, підготовчих курсів тощо; організація проведення різноманітних конкурсів, пізнавальних бесід, диспутів тощо.
Етапи профорієнтаційної роботи в закладі освіти
1-4 класи: формування у молодших школярів ціннісного відношення до праці, розуміння його ролі в житті людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильній практичній включеності в різні її види, зокрема соціальну, трудову, ігрову, дослідницьку.
5-7 класи: розвиток у школярів особистісного змісту в пізнанні світу професій, інтересу до професійної діяльності; уявлення про власні інтереси і можливості (формування образу Я); набуття первісного досвіду в різних сферах соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині, сільському господарстві, економіці і культурі.
8-9 класи: уточнення освітнього професійного запиту в ході факультативних занять і курсів по вибору; групове і індивідуальне консультування з метою виявлення і формування адекватного ухвалення рішення про вибір профілю навчання; формування освітнього запиту, відповідного інтересам і здібностям, ціннісним орієнтаціям класи: навчання діям по самопідготовці і саморозвитку;
10-11 класи: формування професійних якостей у вибраному виді праці, корекція професійних планів, підготовка до ДПА і ЗНО, оцінка готовності до вибраної діяльності.
Модель профорієнтаційної роботи
Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради
Цілі й задачі профорієнтації:
надання профорієнтаційної підтримки учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності;
вироблення в школярів свідомого ставлення до праці та професійного самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці;
формування ціннісних орієнтацій молоді у професійному самовизначенні;
вивчення структури особистості, формування професійної спрямованості:
формування суспільно важливих мотивів вибору професій та професійних інтересів
надання профорієнтаційної підтримки учням в процесі вибору профілю навчання і сфери майбутньої професійної діяльності.
Координатори профорієнтаційної роботи: заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, вчителі – предметники, медпрацівник, бібліотекар.
Напрямки профорієнтації: інформаційно-просвітницький, діагностичний, консультаційний.
Навчальний процес: уроки, курс за вибором «Людина і світ професій», профільне навчання (10-11 кл.)
Виховний процес: виховні години, тренінги, ігрові вправи, екскурсії.
Робота психолога: діагностика (анкетування, дослідження)
Робота з батьками: батьківський лекторій, індивідуальні бесіди, роз'яснювальна робота.
Соціальні партнери: організація інформаційних зустрічей; проведення екскурсій, пізнавальних подорожей; відвідання днів відкритих дверей; проведення олімпіад, підготовчих курсів тощо; організація проведення різноманітних конкурсів, пізнавальних бесід, диспутів тощо.
Етапи профорієнтаційної роботи в закладі освіти
1-4 класи: формування у молодших школярів ціннісного відношення до праці, розуміння його ролі в житті людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильній практичній включеності в різні її види, зокрема соціальну, трудову, ігрову, дослідницьку.
5-7 класи: розвиток у школярів особистісного змісту в пізнанні світу професій, інтересу до професійної діяльності; уявлення про власні інтереси і можливості (формування образу Я); набуття первісного досвіду в різних сферах соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині, сільському господарстві, економіці і культурі.
8-9 класи: уточнення освітнього професійного запиту в ході факультативних занять і курсів по вибору; групове і індивідуальне консультування з метою виявлення і формування адекватного ухвалення рішення про вибір профілю навчання; формування освітнього запиту, відповідного інтересам і здібностям, ціннісним орієнтаціям класи: навчання діям по самопідготовці і саморозвитку;
10-11 класи: формування професійних якостей у вибраному виді праці, корекція професійних планів, підготовка до ДПА і ЗНО, оцінка готовності до вибраної діяльності.