Профорієнтаційна робота




Перелік нормативних документів, що регулюють проведення профорієнтації в закладі освіти

· Конституція України.

· Закон України «Про освіту».

· Закон України «Про професійно-технічну освіту».

· Концепція профільного навчання у старшій школі.

· Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається.

· Положення про кабінет профорієнтації.

· Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні».

· Постанова Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2013 р. № 306 «Про затвердження Порядку формування державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів».

· Постанова Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 363 «Про затвердження Порядку розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів».

Інше:

Лист Міністерства освіти і науки України від 10.08.2022 No9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р.»

Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії» (https://www.hryoutest.in.ua)

Інструкція користування порталом у листі МОН України від 20.09.2021 №1/9-476

Лист МОНУ від 20.09.2021


Модель профорієнтаційної роботи

Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради


Цілі й задачі профорієнтації:

надання профорієнтаційної підтримки учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності;

вироблення в школярів свідомого ставлення до праці та професійного самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці;

формування ціннісних орієнтацій молоді у професійному самовизначенні;

вивчення структури особистості, формування професійної спрямованості:

формування суспільно важливих мотивів вибору професій та професійних інтересів

надання профорієнтаційної підтримки учням в процесі вибору профілю навчання і сфери майбутньої професійної діяльності.

Координатори профорієнтаційної роботи: заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, вчителі – предметники, медпрацівник, бібліотекар.

Напрямки профорієнтації: інформаційно-просвітницький, діагностичний, консультаційний.

Навчальний процес: уроки, курс за вибором «Людина і світ професій», профільне навчання (10-11 кл.)

Виховний процес: виховні години, тренінги, ігрові вправи, екскурсії.

Робота психолога: діагностика (анкетування, дослідження)

Робота з батьками: батьківський лекторій, індивідуальні бесіди, роз'яснювальна робота.

Соціальні партнери: організація інформаційних зустрічей; проведення екскурсій, пізнавальних подорожей; відвідання днів відкритих дверей; проведення олімпіад, підготовчих курсів тощо; організація проведення різноманітних конкурсів, пізнавальних бесід, диспутів тощо.

Етапи профорієнтаційної роботи в закладі освіти

1-4 класи: формування у молодших школярів ціннісного відношення до праці, розуміння його ролі в житті людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильній практичній включеності в різні її види, зокрема соціальну, трудову, ігрову, дослідницьку.

5-7 класи: розвиток у школярів особистісного змісту в пізнанні світу професій, інтересу до професійної діяльності; уявлення про власні інтереси і можливості (формування образу Я); набуття первісного досвіду в різних сферах соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині, сільському господарстві, економіці і культурі.

8-9 класи: уточнення освітнього професійного запиту в ході факультативних занять і курсів по вибору; групове і індивідуальне консультування з метою виявлення і формування адекватного ухвалення рішення про вибір профілю навчання; формування освітнього запиту, відповідного інтересам і здібностям, ціннісним орієнтаціям класи: навчання діям по самопідготовці і саморозвитку;

10-11 класи: формування професійних якостей у вибраному виді праці, корекція професійних планів, підготовка до ДПА і ЗНО, оцінка готовності до вибраної діяльності.

Модель профорієнтаційної роботи

Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради


Цілі й задачі профорієнтації:

надання профорієнтаційної підтримки учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності;

вироблення в школярів свідомого ставлення до праці та професійного самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці;

формування ціннісних орієнтацій молоді у професійному самовизначенні;

вивчення структури особистості, формування професійної спрямованості:

формування суспільно важливих мотивів вибору професій та професійних інтересів

надання профорієнтаційної підтримки учням в процесі вибору профілю навчання і сфери майбутньої професійної діяльності.

Координатори профорієнтаційної роботи: заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, вчителі – предметники, медпрацівник, бібліотекар.

Напрямки профорієнтації: інформаційно-просвітницький, діагностичний, консультаційний.

Навчальний процес: уроки, курс за вибором «Людина і світ професій», профільне навчання (10-11 кл.)

Виховний процес: виховні години, тренінги, ігрові вправи, екскурсії.

Робота психолога: діагностика (анкетування, дослідження)

Робота з батьками: батьківський лекторій, індивідуальні бесіди, роз'яснювальна робота.

Соціальні партнери: організація інформаційних зустрічей; проведення екскурсій, пізнавальних подорожей; відвідання днів відкритих дверей; проведення олімпіад, підготовчих курсів тощо; організація проведення різноманітних конкурсів, пізнавальних бесід, диспутів тощо.

Етапи профорієнтаційної роботи в закладі освіти

1-4 класи: формування у молодших школярів ціннісного відношення до праці, розуміння його ролі в житті людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильній практичній включеності в різні її види, зокрема соціальну, трудову, ігрову, дослідницьку.

5-7 класи: розвиток у школярів особистісного змісту в пізнанні світу професій, інтересу до професійної діяльності; уявлення про власні інтереси і можливості (формування образу Я); набуття первісного досвіду в різних сферах соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині, сільському господарстві, економіці і культурі.

8-9 класи: уточнення освітнього професійного запиту в ході факультативних занять і курсів по вибору; групове і індивідуальне консультування з метою виявлення і формування адекватного ухвалення рішення про вибір профілю навчання; формування освітнього запиту, відповідного інтересам і здібностям, ціннісним орієнтаціям класи: навчання діям по самопідготовці і саморозвитку;

10-11 класи: формування професійних якостей у вибраному виді праці, корекція професійних планів, підготовка до ДПА і ЗНО, оцінка готовності до вибраної діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 74

Коментарi