Організація національно-патріотичного виховання у Бутовецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів


Робота з військово-патріотичного виховання


Військово – патріотична робота школи організована у відповідності з вимогами:

  • Конституції України;
  • Закону України “Про Збройні Сили України”;
  • Закону України “Про загальний військовий обов’язок і військову службу”;
  • Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства (Постанова Кабінету Міністрів України №1697 від 15.09.1999 року);
  • Указу Президента України №981/98 від 04.09.1998 року “Про концепцію виховної роботи у Збройних Силах та інших військових формуваннях України”;
  • Закону України “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді України”;
  • Указу Президента України №1284/9 від 06.10.1999 року “Про першочергові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики та підтримки молодіжних громадських організацій”;
  • Указу Президента України від 27.04.1999 року “Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі, формування здорового способу життя громадян”;
  • Положення про допризовну підготовку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2000 року №1770;
  • Навчальної програми предмета «Захист Вітчизни», рекомендованою Міністерством освіти і науки України,
  • рішень Колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України;
  • наказів і рекомендацій військового комісаріату району.

Війсь­ково-патріотичне виховання молоді передбачене як окремий розділ річного плану ро­боти школи.

/Files/images/ми за мир.JPGЗавданнями військово-патріотично­го виховання молоді є:

• формування почуття патріотиз­му, любові до свого народу, його іс­торії, культурних та історичних цін­ностей;

• виховання громадянських почут­тів і свідомості, поваги до Конститу­ції та інших законів України, соці­альної активності і відповідальності за доручені державні та громадські справи;

• формування здібностей до аналі­зу зовнішнього та внутріполітичного становища, вміння на цій основі са­мостійно адекватно оцінювати події, що відбуваються у державі і світі, свою роль та місце в цих подіях;

• проведення комплексу заходів щодо ви­ховання патріотичних почуттів і сві­домості громадян України;

• формування прагнення до ово­лодіння військовими знаннями, від­повідного рівня фізичної підготовки та витривалості;

• підвищення престижу військової служби, військова професійна орієн­тація молоді, формування і розвиток мотивації, спрямованої на підготов­ку до захисту Української держави і служби у Збройних силах України та інших військових формуваннях, здій­снення конкурсного відбору канди­датів для вступу у вищі військові нав­чальні заклади і проходження війсь­кової служби за контрактом;

Методами військово-патріотичного виховання молоді є:

• переконання - формування впев­неності в суспільній корисності діяль­ності з підготовки до захисту Вітчиз­ни;

• стимулювання - реалізується в різноманітних формах заохочення та змагання;

• особистий приклад - діяльність вихователя, який має бути взірцем для молоді, має забезпечувати педагогіч­ні вимоги, вміє давати доручення і пе­ревіряти його виконання;

• самопідготовка - процес актив­ного формування і самовдосконален­ня молодої людини, виховання по­чуття патріотизму, яке реалізується шляхом самозобов'язання, самостій­ного навчання та самоконтролю.

Військово-патріотичне виховання здійснюється у формі лекцій, бесід, розповідей, екскурсій до музеїв війсь­кових частин, зустрічей із ветерана­ми війни, праці та військової служ­би, походів місцями бойової слави, пошукової роботи, участі у роботі клу­бів та гуртків військово-патріотичного спрямування.

Однією з основних форм військо­во-патріотичного виховання є війсь­ково-шефська робота, яка полягає у встановленні та підтриманні зв'язків військових частин, вищих військових навчальних закладів з органами дер­жавної влади, органами місцевого са­моврядування, трудовими колектива­ми, цивільними навчальними закла­дами, громадськими організаціями з метою проведення спільних заходів з військово-патріотичного виховання молоді, виховання у неї громадянсь­ких почуттів та якостей.

Формами військово-шефської ро­боти є:

• відвідування військових частин з нагоди держав­них та військових професійних свят, днів частин, днів складання військо­вої присяги; запрошення представників під­шефних колективів як гостей під час проведення тематичних вечорів, зустрічей з особовим складом військових частин;

• надання волонтерської допомоги військовим частинам, учасникам АТО;

• залучення молоді до участі в упо­рядкуванні меморіальних комплексів, пам'ятників, братських могил, інших поховань захисників Вітчизни;

• організація змагань з військово-прикладних видів спорту;

• проведення стрільб з пневматичної гвинтівки та з автомата бойовими патронами.

Військово-патріотичне виховання здійснюється насамперед у процесі навчання, де в учнів закладається фундамент глибоких знань, форму­ються світогляд, національна самос­відомість.

Уже в молодших класах учні усві­домлюють такі поняття, як «Батьків­щина», «подвиг», «патріот», вчаться шанувати землю батьків, вивчають свій родовід.

Важко переоцінити значення пред­метів гуманітарного циклу в мораль­но-політичній та психологічній під­готовці майбутніх захисників Батьків­щини.

Уроки історії України озброюють учнів знаннями законів суспільного розвитку, допомагають засвоїти ос­новні відомості про війну та армію. Школярі вивчають героїчні бойові та трудові традиції українського народу і його Збройних сил.

На уроках літератури формуються моральні ідеали молоді на прикладах позитивних героїв художніх творів, встановлюється живий зв'язок дале­кого минулого із сучасністю, вихову­ється почуття гордості за свою Бать­ківщину, свій народ.

На уроках математики, фізики, хі­мії, біології учні одержують основи знань, без яких неможливо оволоді­ти сучасною військовою технікою і зброєю, засобами захисту від зброї масового ураження. В процесі вив­чення цих предметів учні ознайом­люються з впливом науково-техніч­ної революції на розвиток військо­вої техніки, розв'язують завдання, в змісті яких відображена військова те­матика.

Велику роль у фізичній підготовці юнаків до військової служби мають уроки фізкультури. На заняттях із фі­зичної культури формуються якості, які необхідні солдатові: висока пра­цездатність, витривалість, чітка коор­динація і точність рухів.

Під час занять із предмету (Захист Вітчизни) учні зна­йомляться із специфікою військової праці, готуються до виконання обов­'язків солдата, дізнаються про особ­ливості служби в Збройних Силах Ук­раїни, виховують в собі якості, необ­хідні майбутньому воїнові. Програма допризовної підготовки (Захист Віт­чизни) дозволяє підчас вивчення кож­ної теми використовувати матеріали із життя воїнів у мирний час і пропа­гувати на уроках приклади героїчно­го минулого українського народу, йо­го Збройних Сил. На заняттях з вог­невої підготовки надається можли­вість показати переваги нашої стрілецької зброї. Вивчення військової присяги дозволяє розкрити важливі вимоги до морально-бойових якостей воїнів, формує почуття національної гордості за Збройні сили України, за Батьківщину.

Кiлькiсть переглядiв: 443

Коментарi