Розмова з учнями

Результат пошуку зображень за запитом "розмова з учнями й психолога в картинка"


/Files/images/psiholog/301885329_3358328327788125_5864501772373231538_n.jpg

Професійне самовизначення старшокласників


«Якщо людина не знає, до якого порту вона пливе, жоден вітер не буде їй попутним» Сенека

Самовизначення — процес і результат вибору особис­тістю своєї позиції, завдань і засобів самореалізації в конкретних обставинах життя; основний механізм набуття та виявлення людиною свободи.

Професійне самовизначення – складний, перманентний процес професійного вибору. Це процес самопізнання та об’єктивної оцінки школярами власних індивідуальних особливостей, зіставлення своїх професійно важливих якостей і можливостей з вимогами, необхідними для оволодіння конкретною професією. В основі правильного професійного самовизначення лежить протиріччя між прагненням молодої людини до самостійності й неготовністю школяра до здійснення обґрунтованого вибору професії.

З огляду на важливу роль у професійному самовизначенні учнів пропонуємо пройти додаткове онлайн-тестування в умовах дистанційного навчання http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/index.html

Добрі мультики, які варто подивитись дітям під час карантину

https://zatyshok.net.ua/5528/?fbclid=IwAR0tlURfQbd-iCE9rjrFVEVTXbCrBJx630T4pgmpTLyHrs01GiIpBAg479

Поради з самовиховання

/Files/images/psiholog/9U6Pur22a_M.jpg

1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.

2. Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш. Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються не виконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень(наступний день).

3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт. Намагайся сам усувати причини невиконання. Спочатку це вважатиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.

4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань.

5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо –"ні”.

6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним,але став перед собою завдання реальні, ні в якому разі "не заривайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, "Я мушу”.

7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час?

8. Твій організм здатий до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дня.

9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих. Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Тестування – це серйозне психологічне випробування, тому завдання педагогічних працівників допомогти учням психологічно налаштуватися на успіх, ознайомити з правилами проходження ЗНО, допомогти в підготовці до тестування.









Деякі поради для успішного проходження ЗНО ( Поради учням)

1.Почніть готуватися до тестування заздалегідь.

2.Повторіть увесь навчальний матеріал.З цією метою

використовуйте підручники та посібники, рекомендовані

Міністерством освіти і науки України.

3.Вчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує вашому спокою.

4.Усміхніться, навіть якщо вам не дуже хочеться. Усмішка позитивно впливає на організм.

5.Зовнішнє незалежне тестування вимагає багато уваги. Тому напередодні ЗНО не варто себе перевантажувати, постійно тренуючись в пошуку правильних відповідей , знову й знову вивчаючи власні нотатки або підручники.

6.При підготовці до тестуваня розпочинайте із найважчого завдання , але посильного. Легші вправи залишайте на закінчення заняття.

7.Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв .після того, як ви засвоїли новий матеріал, а згодом через добу. Кожне наступне повторення повинно бути коротшим попереднього.

8.Не піддавайтесь спокусі, що вам не трапляться питання, на які ви не знаєте відповіді.

9.Тренуйтесь із секундоміром у руках. Засікайте час виконання тестів,зменшуйте його. Без подібних обмежень,що змушують працювати в максимально швидкому темпі,без імітації ситуації ЗНО неможливо подолати той стрес,що викликає будь-яке тестування.

10.Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за « першими словами » і добудовувати його закінчення у власній уяві. Через це ви можете зробити помилки в найлегших завданнях

/Files/images/1111111111.jpg


/Files/images/рука.jpgСім простих житейських порад

Порада перша і найтяжча

Ніколи не намагайся отримати все і відразу. Пам'ятай, що успіх - це насамперед праця. Не вір красивим фільмам, у яких показано: щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим. Навіть Попелюшку винагородили за її працю і терпеливість.

Порада друга - про любов

Обов’язково зміни своє ставлення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя - особлива

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта - про найдорожче.

Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами. Пам'ятай, що кожна людина може любити інших лише тоді, коли любить себе. Але не будь егоїстом. Ти не один на світі.

Порада п'ята - пріоритетна

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста - навчайся!

Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!)

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.


Хочеш бути успішним у навчанні?

/Files/images/домашні завдання.jpg

Підказка, як ефективно готувати домашні завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

6. Між уроками роби перерви.

7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).

9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.

10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

11. Складай план усної відповіді.

12. Перевіряй себе.


Незабаром іспити?/Files/images/екзамен.jpg

Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті. Ось деякі поради психолога:

1. Майте вигляд впевненої у собі людини.

2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.

3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте відповіді на запитання.

4. Ведіть із вчителем діалог.

5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.

6. Вдягніться на іспит охайно.

7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся

8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.

9. Продумайте поведінку і стиль розмови з вчителем.

10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.

11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.

12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе якнайкраще

Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів

- Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.

- Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.

- Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.

- Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова” неефективно працює о 6-8 год. ранку, а “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.

- Каву краще пити вранці й небагато. Однак, кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей. Допоможе міцний чай з цукром. Солодощі допомагають роботі мозку, людина краще запам'ятовує матеріал. Але дуже зашкодять організму напої-енерготоніки. Після нетривалого збудження організм різко ослаблюється, пам'ять "провалюється". Синтетичні добавки, які містяться у цих напоях, теж дуже шкідливі для нирок, печінки, шлунку.

Раціональні прийоми запам’ятовування

v Запам’ятовування перед сном, у стані розслаблення, або після сну, відпочинку.
v Значну роль відіграє повторення (через 2 – 3 дні)
v Чергування сприйняття та відтворення навчального матеріалу
v Сенсорна (чуттєва опора) - допоміжні прийоми:
- вузлики на пам’ять,
- підкреслення, виділення змістових частин,
- асоціювання з предметами.
v Емоційне налаштування на роботу (продуктивність запам’ятовування зростає).
v Вербалізація образів (проговорювання, порівняння).
v Виділення логічних частин.
v Естетичне (гарне) запам’ятовується краще.

Під час іспиту:

v прочитайте всі завдання до кінця;
v оцініть, який пункт є для вас найлегшим;
v намічайте послідовність розв’язання завдань за принципом від простого до найскладнішого;
v якщо завдання виявилось складнішим, ніж Ви вважали, переходьте до наступного.
v виконавши інше завдання можна повернутись до першого;
v стежте за часом, відведеним на розв’язання кожного пункту;
v якщо залишається час, не кваптеся підводитись – витратьте цей час на перевірку.

Шпаргалки корисні, якщо...:

v Шпаргалки написані тим, хто буде складати іспити;
v Шпаргалки чекають на Вас вдома, а іспити Ви легко і успішно здаєте без них.

Ким бути? Яким бути?/Files/images/Ким бути.jpg

Алгоритм професійного самовизначення (пам'ятка старшокласникам)

Ø Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння і працевлаштування

Ø Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють

Ø Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх

Ø Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій

Ø Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій

Ø Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам'яті, уяви тощо

Ø Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції

Ø "Приміряти" кожну з професій. Порівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси"

Ø Зробити вибір

Ø Упевнено йти до мети

Основні помилки у виборі професії:

1. Поділ "престижні і непристижні".

2. Вибір під чиїмось впливом.

3. Неправильне уявлення про характер праці у певній трудовій діяльності.

4. Вибір під впливом певних обставин.

5. Думки про легке життя.

Кiлькiсть переглядiв: 439

Коментарi