Який же карантин без мультфільмів!

Красиві анімаційні фільми створені не тільки для дітей, а й дорослих. Але головна цінність цих мультфільмів – це глибокий психологічний сенс. Про що вони насправді можна дізнатися після їх перегляду

https://zatyshok.net.ua/5259/?fbclid=IwAR0dwmwYXMIcWdgd83bvX750qkHmRbUQDvXK5hOR6v1_Q-79_Kc0RG8n3p0







Карантин продовжено, тому до Вашої уваги піддібрано сайти з онлайн літературою

http://lviv1256.com/lists/12-sajtiv-de-mozhna-chytaty-abo-zavantazhyty-knyhy-bezkoshtovno-ta-lehal-no/?fbclid=IwAR0Zo_9rsEG9IIJ1CKjHZ0vVDu4P_qLwmJhmkVLyk29ALJBJwErTae4zfws


/Files/images/psiholog/223.jpg

Всеукраїнський день психолога вже традиційно відзначається 23 квітня.

З нагоди свята психологів запрошуємо Вас пограти в гру "Психолог" https://learningapps.org/view4666646

або

подивитись мультфільм про психологію https://youtu.be/hO_AOL7LHlI

а також

взяти участь в цікавому опитуванні про психологію https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdgP3FoWz7iFb9t1vLyl5uFJjG1ZsHElwFOFo94n8U5NxXS1g/viewform?usp=sf_link

Що ж таке психологія?

Психологія - це прикладна й академічна наука, що вивчає поведінку, психіку і психічні процеси людини. Наукова психологія постійно розвивається і є система теоретичних, експериментальних і методичних властивостей пізнання. Дослідження психічних явищ є фундаментальною основою сучасної психології.

Іноді говорать, що психологія - це наука про душу, але в матеріалістичному розумінні з неї виключено дослідження самої душі, так як це поняття ніяк не вкладається в чіткі прагматичні рамки матеріалістичного світогляду. Однак психологія, як наука і не прагне зайняти духовну нішу людської культури. Її доля - це пошук закономірностей і особливостей виникнення, формування і розвитку психічних процесів і психологічних станів людини, властивостей його психіки та поведінкових характерів. Прагнення людини підмінити властиву йому духовність психологічними доктринами, як правило може привести його у глухий кут, проте якщо не змішувати ці два поняття, то наука психологія може виявитися вельми корисна. На практиці в багатьох областях людської життєдіяльності вже давно застосовуються численні напрацювання і спостереження, які стали доступні завдяки науці психології.

У 2004 році сталася значна подія у психологічній службі системи освіти України. 23 квітня вперше відбулося засідання колегії Міністерства освіти і науки України (міністр – В.Г. Кремень), яка вперше за роки існування служби розглянула питання «Про стан і перспективи розвитку психологічної служби системи освіти». Рішення колегії визначило стратегічні напрями розвитку психологічної служби.

У той же день, після засідання колегії МОН на зібранні обласних керівників психологічної служби було вирішено відзначати цей день як «День практичного психолога». Ця традиція зберігається і дотепер.

Психологія вносить значний внесок у розвиток і життя сучасного суспільства.



САМ СОБІ ПСИХОЛОГ/Files/images/psiholog/Слайд2.JPG

Тест «Особливості характеру особистості»

Будучи вдома під час карантину, можна самостійно! визначити особливості свого характеру. Цікаво? Тоді потрібно відповісти на де-які запитання, згруповані по п'ятірках. Кож­на група позначається буквою. Вам потрібно відповісти «так» або «ні». Не варто довго роздумувати.

¾ А1. Чи єв тебе почуття гумору?

¾ А2. Довірливий чи відвертий ти із друзями?

¾ АЗ. Чи легко тобі просидіти більше години, не розмовляючи?

¾ А4. Чи охоче ти позичаєш свої речі?

¾ А5. Чи багато в тебе друзів?

¾ Б1. Чи вмієш ти розважити гостей?

¾ Б2. Чи властиві тобі точність і пунктуальність?

¾ БЗ. Чи робиш ти грошові заощадження?

¾ Б4. Чи любиш ти строгий стиль в одязі?

¾ Б5. Чи вважаєш ти, що правила внутрішнього розпорядку необхідні?

¾ В1. Чи проявляєш ти привселюдно свою антипатію до когось?

¾ В2. Чи зарозумілий ти?

¾ В3. Чи сильний у тобі дух протиріччя?

¾ В4. Чи намагаєшся ти стати центром уваги в компанії?

¾ В5. Чи наслідують тебе?

¾ Г1. Чи вживаєш ти брутальні слова?

¾ Г2. Чи любиш ти похвалитися напередодні іспиту, що знаєш все на відмінно?

¾ ГЗ. Чи маєш ти звичку робити зауваження, читати нотації?

¾ Г4. Чи буває в тебе бажання будь-що вразити друзів оригі­нальністю?

¾ Г5. Чи тішить тебе висміювання інших людей?

¾ Ґ1. Чи подобаються тобі професії жокея, актора, диктора, інженера, лаборанта, бібліографа?

¾ Ґ2. Чи почуваєшся ти невимушене в товаристві малознайомих людей?

¾ ҐЗ. Чи волієш ти ввечері зайнятися спортом замість того, щоб посидіти вдома й почитати книжку?

¾ Ґ4. Чи здатний ти зберігати секрети?

¾ Ґ5. Чи любиш ти святкову атмосферу?

¾ Д1. Чи строго ти дотримуєшся правил пунктуації у листах?

¾ Д2. Чи готуєшся ти заздалегідь до недільних розваг?

¾ ДЗ. Чи можеш ти точно відзвітувати про свої покупки й ви­датки?

¾ Д4. Чи любиш ти прибирати?

¾ Д5. Чи властива тобі помисливість?

Інтерпретація (тлумачення) результатів:

Уважно підрахуйте кількість відповідей «так» у кожній частині тес­ту, позначеній буквою. У тих частинах, де більшість відповідей «так», ставте індекс — А, Б, В, Г, Ґ або Д. Там же, де більшість відповідей «ні» — ставте «О». У вас повинен вийти один з варіан­тів відповіді, наприклад, АВГ або ОҐО і т.д.

За трьома першими групами (А, Б, В) або «Яким ти здаєшся оточенню»

АОО — тебе часто вважають надійною людиною, хоча насправ­ді ти злегка легковажний. Ти веселий і говіркий, робиш часом менше, ніж обіцяєш. Друзям неважко захопити тебе, однак у серйозних речах ти вмієш наполягти на своєму.

АОВ — ти справляєш враження людини не дуже сором'язливої, іноді навіть нечемної. Прагнучи до оригінальності, суперечиш іншим, а часом і собі. Тобі бракує того, що називається врівно­важеністю.

АБО — ти дуже подобаєшся оточенню. Ти товариський, серйозний, поважаєш думку інших, ніколи не залишаєш друзів у важку хвилину. Але дружбу твою заслужити нелегко.

АБВ — ти любиш командувати, але незручність від цього від­чувають тільки найближчі люди. З усіма іншими ти стримуєшся. Висловлюючи свою думку, не думаєш про те, як відіб'ються на людях твої слова.

ООО— ти стриманий, замкнений. Ніхто не знає, про що ти думаєш. Зрозуміти тебе важко.

ООВ — не виключено, що про тебе говорять: «Який нестерпний характер». Ти дратуєш співрозмовників, не даєш їм висловити­ся.

ОБО — такі люди, як ти, — зразкові учні, ввічливі, акуратні, дисципліновані, завжди з гарними оцінками. Учителі довіряють їм. Що ж до товаришів, то одні вважають таких «задаваками», інші — пропонують свою дружбу.

ОБВ — ти справляєш враження вразливої людини. Часто сваришся через дрібниці. Іноді буваєш у гарному настрої, але це трапляється нечасто.

За трьома останніми групами (Г, Ґ та Д) або «Який ти насправді»

ООО— тебе цікавить все нове, маєш палку уяву, одноманіт­ність тебе гнітить. Але мало хто добре знає твій характер. Тебе вважають людиною спокійною, тихою, задоволеною своєю долею, натомість насправді ти прагнеш до життя, сповненого яскравих подій.

ОДО — швидше за все, ти — сором'язлива людина. Це видно, коли тобі доводиться мати справу з незнайомими людьми. Самим собою буваєш тільки в колі родини або найближчих друзів. При сторонніх почуваєшся скуто, але намагаєшся приховати це. Ти сумлінний, працьовитий. У тебе багато гарних задумів, ідей, про­ектів, але через свою скромність ти нерідко залишаєшся в тіні.

ОҐО — ти дуже товариський, любиш зустрічатися з людьми, збирати їх навколо себе. Тільки-но ти залишаєшся один — усе пропало. Тобі важко навіть замкнутися в кімнаті, щоб написати якогось важливого листа. Дуже сильний дух протиріччя: постій­но хочеться зробити що-небудь інакше.

ОҐД — ти стриманий, але не боязкий, веселий, але не надміру, товариський, ввічливий з усіма. Звик, що тебе часто хвалять. Хотів би, щоб тебе любили без усяких зусиль з твого боку. Без друзів тобі не по собі. Тобі приємно робити добро людям. Але можна дорікнути й у деякій схильності до мрійництва.

ГОО — ти схильний висловлювати й захищати досить пара­доксальні думки. Тому в тебе чимало супротивників. Але тебеце не хвилює.

ГОД — тобі доведеться почути не дуже приємні слова. Як це тобі вдалося підібрати таке поєднання букв? Характер досить важкий. Украй непоступливий. Недостатньо розвинене почуття гумору, не переносиш жартів. Часто критикуєш чужі дії. У тебе мало друзів.

ГҐО — ти — великий оригінал і любиш дивувати друзів. Якщо хто-небудь дає пораду, робиш все навпаки тільки заради того, щоб подивитися, що із цього вийде. Тебе це розважає, а інших дратує. Тільки найближчі друзі знають, що ти не так самовпевнений, як здається.

ҐҐД — ти енергійний. Усюди почуваєшся на своєму місці. Завжди можеш опанувати себе. Товариський. Але схоже, що любиш товариство друзів тільки за умови, що ти граєш у ньому головну роль. Любиш бути арбітром у суперечках й організову­вати ігри. Оточення визнає твій авторитет, бо у твоїх судженнях завжди чимало здорового глузду. Але твоє прагнення вічно по­вчати стомлює.



Учням про саморозвиток на карантині "Ти неповторний! Ти незамінний"

/Files/images/psiholog/000.jpg

Кожна людина має багато того, чим вона може пишатися, — це й успіхи в навчанні, і досягнення в спорті, мистецтві, кулінарії, художній вишивці тощо. Кожен із нас по-своєму є особливим, унікальним та неповторним. Кажуть, що коли народжується дитина, в небі спалахує зірка, яка заздалегідь визначає її долю та життєвий шлях. Бог кожного наділив талантом. Про це сказано в притчі.

Один чоловік, вирушаючи в чужу країну, покликав рабів своїх і доручив їм своє майно. Одному він дав п ять талантів, другому два таланти, третьому один талант — кожному за його можливостями, і поїхав.

Той чоловік, який отримав п'ять талантів, використав їх для справи і здобув ще п'ять талантів. Так само вчинив і той, хто отримав два таланти. Той, хто отримав один, не захотів трудитися, пішов та й закопав талант у землю, сховавши срібло свого господаря.

Через певний час повернувся господар і позвав своїх підлеглих, аби ті прозвітували. Чоловік, який отримав п'ять талантів, приніс ще п'ять і, підійшовши до нього, сказав: «Господарю, п'ять талантів ти дав мені; ось ще п'ять талантів, які я здобув завдяки їм». Господар відповів на це: «Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, отже, над великим тебе поставлю.»

Наступним підійшов той, хто отримав два таланти, і сказав: «Господарю, два таланти дав ти мені. Ось інші два таланти, які я здобув завдяки їм.»

Господар відповів: «Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю».

Підійшов і той, хто отримав один талант, і сказав: «Господарю!Я знав тебе, жорстоку людину. Ти жнеш, де не сіяв, і збираєш, де не розсипав. Я, побоявшись, пішов і заховав талант у землю».

А господар сказав йому у відповідь: «Лукавий рабе і лінивий! Ти знав, що я жну, де не сіяв, і збираю, де не розсипав, тоді треба було тобі віддати срібло моє купцям, а я, прийшовши, одержав би своє з прибутком. Отже, візьміть у нього талант і дайте тому, хто має десять талантів. Бо кожному, хто має, дасться і примножиться, а в того, хто не має, — відніметься навіть те, що має. А негідного раба вкиньте у темницю непроглядну, нехай там померзне».

Талант, який нам даний Богом, потрібно постійно розвивати, аби він переріс у добру справу. Кожна людина має розвивати в собі здібності та таланти, а є вони в кожного, повірте. Слід також дотримуватися другої Заповіді Божої: «Люби ближнього свого як самого себе». Отже, будьте добрими і порядними людьми. Пам'ятай: ти — один такий на Землі.

Бо ти на Землі — людина. І хочеш того чи ні, Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні..



/Files/images/shevchenko/11.jpg


Рекомендації психолога під час карантину або про дитячі страхи і пандемію

Як дотримуватися психологічної гігієни в спілкуванні з дітьми під час карантину, щоб зберегти психічне здоров'я дітей на період до і після карантину.

Трохи про прогнози.

Діти тільки пару днів раділи продовженню канікул і знаходженню вдома. За час, поки вони знаходяться поруч з дорослими, вони чули багато різних версій (які нагнітають чи заперечують і ін.) Про те, що зараз відбувається у нас і у всьому світі. Вони реагують на цю інформацію, навіть якщо зовні це ніяк не проявляється. Їх психіка "заражена" тривогою. І якщо з цим нічого не робити, то через місяць-два (а може, й раніше) вона почне "вилазити" в різних формах: розлад сну, харчування, появою незвичайних страхів, патологічною прив’язаністю батьків, погіршення поведінки, ОКР та т. д.

Чим це до пояснюється?

У віці від 5 до 10 років у дітей з'являються страх втрати батьків і екзистенційні страхи - страх війни, нападів, катастроф, пошкоджень, заражень і т.д. За великим рахунком - це прояв страху смерті, страху «не бути». Наявність таких страхів вважається показником "нормального" розвитку дітей. Заважати дитині і оточуючим вони починають тоді, коли з ними не так обходяться: "годують" панікою, різною, частіше за все, суперечливою інформацією, запереченням стану або намагаються створити ілюзію благополуччя.

Дорослим зараз нелегко, вони знаходяться в деякому "зміненому" стані, коли необхідно блискавично перебудовуватися і адаптуватися до нових умов. Але їм важливо пам'ятати, що дітям в цих умовах життя необхідно спертися на авторитетну і сильну фігуру батьків, які допоможуть їм впоратися з тривогою.

© Що робити дорослим? Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві);

© Приймати (не заперечувати) страх дитини: "ти боїшся / тобі страшно", "боятися - це нормально", "страх допомагає бути обережним";

© Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами;

© Не робити тему пандемії головною і основною, про яку зараз живе вся сім'я;

© Зменшити інформаційне занурення дитини в новинні зведення (при дитині не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі);

© Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи (благо, вже є ілюстрована інформація для дітей);

© Інструктувати дитину, що їй потрібно зробити у разі, якщо з батьками щось станеться і вона не зможе самостійно викликати швидку допомогу (на який номер зателефонувати, яку адресу назвати, які дані про батьків дати, як описати стан батьків і т.д .). На цю тему можна написати / намалювати пам'ятку для дитини і повісити на видне місце;

© Якщо дитина перебуває поруч з сильно панікуючим дорослим, пояснити дитині, що є такий тип людей, який не може впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони так обирають. А ви будете з ним "обирати життя";

© Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею (якщо у вас є таке бажання). У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи;

© Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров'я ... психічне і фізичне

Бережіть фізичне і психічне здоров'я своє і своїх близьких!

(джерело Татьяна Козман)

Кiлькiсть переглядiв: 410

Коментарi